Język angielski dla młodzieży licealnej/dorosłych 15 lat + / 18 lat +
|
POZIOM
|
CHARAKTERYSTYKA POZIOMU
|
Advanced
|
MÓWIENIE: Wyrażanie uczuć, idei i opinii z wystarczającą jasnością, pewnością siebie i precyzją, aby bez większych trudności funkcjonować w środowisku anglojęzycznym. Używanie odpowiedniego stopnia formalności języka, poprawna wymowa i intonacja.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Świadomość istnienia subtelnych różnic w użyciu języka angielskiego.
PISANIE: Umiejętność pisania esejów, listów, itp. Precyzja we władaniu językiem oraz posługiwanie się dobrym stylem.
CZYTANIE: Umiejętność niemal szczegółowego rozumienia skomplikowanych tekstów.
|
Upper intermediate
|
MÓWIENIE: Wyrażanie opinii i idei z użyciem szerokiego zasobu słownictwa. Umiejętność dawania sobie rady w różnorodnych sytuacjach w środowisku anglojęzycznym. Wyraźna wymowa i intonacja. Doświadczenie w wygłaszaniu przemówień i wypowiedzi publicznych. Świadomość istnienie różnych stopni formalności języka.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Umiejętność rozumienia różnorodnych akcentów, wykładów, dyskusji, filmów, programów radiowo-telewizyjnych.
PISANIE: Umiejętność jasnego i precyzyjnego wyrażania opinii z użyciem bogatego słownictwa i dobrego stylu.
CZYTANIE: Płynne czytanie skomplikowanych tekstów, rozróżnianie odmienych stylów.
|
Intermediate
|
MÓWIENIE: Pewność siebie i precyzja w porozumiewaniu się w większości sytuacji z wyjątkiem tych, które wymagają subtelniejszej znajomości języka.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Łatwość rozumienia mówionego języka angielskiego w danym kontekście.
PISANIE: Umiejętność pisania prostych listów o różnym stopniu formalności, stosunkowo bezbłędne konstruowanie zdań złożonych. Łatwość pisemnego wyrażania opinii i myśli.
CZYTANIE: Umiejętność czytania prostych książek. Głębsze rozumienie rozmaitych rodzajów tekstów.
|
Pre-intermediate
|
MÓWIENIE: Sprawne i niemal bezbłędne komunikowanie się w różnorodnych, często napotykanych sytuacjach. Efektywne wyrażanie osobistych poglądów.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Umiejętność rozumienia nieskomplikowanych konwersacji prowadzonych w normalnym tempie. Zdolność częściowego rozumienia dialogów filmowych oraz programów radiowo-telewizyjnych.
PISANIE: Umiejętność pisania o codziennych wydarzeniach oraz osobistych zainteresowaniach.
CZYTANIE: Umiejętność czytania gazet i tekstów niespecjalistycznych.
|
Elementary
|
MÓWIENIE: Umiejętność komunikowania się w prostych codziennych sytuacjach, przeprowadzania krótkich konwersacji, wyrażania zainteresowań, potrzeb i opinii.
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU: Rozumienie prostego, wyraźnie wymawianego języka angielskiego, umiejętność wychwytywania najważniejszych informacji zawartych w rozmowie między osobami anglojęzycznymi.
CZYTANIE: Rozumienie prostego, pisanego języka angielskiego oraz podstawowych instrukcji, opisów i wyjaśnień.
|
Beginner
|
POCZĄTEK NAUKI: pierwszy kontakt z językiem angielskim; nieznajomość języka.
|
UCZESTNICY:
|
młodzież: 15 lat wzwyż;
dorośli: 18 lat wzwyż.
|
LICZBA POZIOMÓW:
|
5
|
INTENSYWNOŚĆ:
|
4 godziny lekcyjne tygodniowo (dwa dni w tygodniu) lub
2 godziny lekcyjne tygodniowo (jeden raz w tygodniu).
|
TOK NAUKI:
|
Realizacja każdego poziomu językowego trwa jeden rok (gdy kurs odbywa się w systemie 4 godzin lekcyjnych tygodniowo) lub dwa lata (dla kursu prowadzonego w systemie 2 godzin lekcyjnych tygodniowo).
Kurs rozpoczyna się od poziomu Beginner. Osobom mającym wcześniejszy kontakt z językiem angielskim proponujemy rozpoczęcie kursu na odpowiednio wyższym poziomie zaawansowania. Poziom ten określany jest na podstawie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej. W takim przypadku tok nauki ulega skróceniu.
|
SPECYFIKA:
|
Tematyka zajęć jest dostosowana do potrzeb młodzieży licealnej oraz osób dorosłych. Cztery podstawowe sprawności językowe (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie) rozwijane są w sposób równomierny; duży nacisk kładzie się na formalne aspekty języka (gramatyka, wymowa, słowotwórstwo). Słuchacze są regularnie testowani.
|
|
Począwszy od poziomu Upper-intermediate uczestnik może zostać zakwalifikowany na kurs przygotowujący do kolejnych egzaminów Cambridge (FCE, CAE, CPE).
|
|
|